רכישה/קניית ספרי תורה

בס"ד

טיפים לרכישת ספרי תורה
שלום לכם
שמי יהורם בן-הרוש     


ההתמחות שלי היא כתיבת ספרי תורה בכתב איכותי וברמה גבוהה במיוחד 
לקנות ספר תורה זו החלטתכם ואברך אתכם בהצלחה וישועה , בחירה נבונה ורכישה מוצלחת.
אתם בתהליך של רכישת ספר תורה להנצחת יקיריכם ואתם עוברים משלב של עצבות על הפרידה ממי שהיה קרוב לליבכם לשלב היותר משמח של בחירה של ספר תורה.
אומנם אתם כעת בכאב גדול על אובדן ואתם בקשייםבהתמודדות , ןאני מכיר זאת משום שלוויתי את הלקוחות שלי בשלבים שונים 
 ובמצבים דומים , וזה ליוה את תהליך  כתיבת ספר תורה
מגיש אני לכם טיפים  לרכישה נבונה של ספר תורה
1. תקציב
כעת כשכבר ניגשתם לשלב של רכישת ספר תורה. אתם חייבים להגדיר מסגרת תקציבית.  בכל סוגי המוצרים ישנו קשת רחבה של מחירים, פועל יוצא של: איכות הכתיבה, הסגננות ,הסופר כאישיות , דרך עטיפת(מעיל/תיק) הספר ,גודלו ,וותק של הסופר ,המיומנות הכתיבה שלו,נוסח הכתיבה  ועוד.
2.היכן לקנות ספרי תורה ?
ישנם שתי אפשרויות : קכישה ישירות מסופר ע"פ המלצתכם, לחילופין רכישה מסוחר אמין.
קיימת סטיגמה שרק קניה ישירות מסופר היא הקניה הנכונה ולכן לא מעט אנשים חושבים שקניה מסוחר נחשבת פחות איכותית .
מנסיוני אני יכול לומר, שקניה ישירות מסופר היא אכן אופציה טובה ונכונה. אבל אני רוצה לחדש לכם שהקניה מסוחר ישר ומומלץ יכולה גם להוות יתרון משמעותי ויכולה להיות חיסכון של עשרות אלפי שקלים.
בנוסף יש לדעת שהמשמעות של קניה מסופר סת"ם היא לקבל רק את הקלף של ספר התורה ולא יותר מזה . מנסיוני, סופרי סת"ם בד"כ לא מעונינים להתעסק בכל מה שלא כרוך הכתיבת ספר התורה. ואני מתכון להוצאות נוספות שמתלוות לרכישה זו. כגון: ארגז הספר ,עצי חיים, מעמד תהלוכה/טקס הכנסת ספר תורה ,סעודת מצוה
אצל סוחר תוכלו לקבל סיוע בדברים אלו  ואולי גם הנחות בכל ההוצאות הללו שהזכרתי כאן משום שסוחר זכאי להנחה אצל הספקים של מוצרים/שרותים אלו והנה היתרון המשמעותי.
מתעוררת השאלה , אז איך נדע שאנחנו קונים אצל סוחר ישר ?
התשובה ברורה ופשוטה, פשוט מאוד צריך לברר עליו ,בקשו ממנו המלצות מלקוחותיו, דברו עם הממליצים. ובקשו ממנו להציג תעודת סופר.
בנוסף, קניה מסוחר שהוא בעצמו סופר בעצמו היא יתרון נוסף (לא כל הסוחרים הם גם סופרים במקצועם) , המשמעות היא שהסוחר מכיר ומבין בכל הדרוש  לכתיבת ספר תורה ויודע לדרוש מבעלי המקצוע שיעשו את עבודתם כראוי בכדי להגיש מוצר טוב
.
3.איכות הקלף של ספרי תורה
  כאמור , מנסיוני בתחום, צריך לוודא עם הסוחר שקלף הספר סופק מאחד מיצרני הקלף הגדולים והידועים בארץ. ראיתי כבר ספרים שאיכות הקלף פגעה ברמת הספר . במידה ואינכם מתמצאים התיעצו עם אדם מהתחום.


4. רמת הידור
קיימים פרטים רבים , הלכות שונות הנוגעות לרמתו של הספר. ע"פ רוב סופרים הכותבים מהר כותבים ברמה בפחות הידור וכן להיפך. כאן חשוב מאוד להתיעץ עם רב(שמתמחה בעניני סת"ם)או מומחה אחר בתחום. בסופו של דבר רמת ההידור תיקבע בד"כ ע"פ תקציבכם.





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לשמירה על שלימות השיניים – טיפולים משמרים

כיצד קובעים מחיר של דמי השכירות?